LIVET OCH LITE TILL

söndag 30 november 2008

.en fest som skiljer sig!

Så var jag där igen i det vackra huset. Den här gången för att fira en ny epok. En fest när man gifter sig, och en när man skiljer sig. Nu var det skiljt!

Mina förberedelser var minutiösa. Barnvakterna hade rest 24 mil. Kjolen hade shoppingkonsulten hittat. Sminket hade kostat en förmögenhet. Huset klädde mig…eller var det tvärtom?

Värdens blick var överallt och fötterna bildade stig till kök och vinkällare. Aldrig var mitt glas tomt och aldrig var min mun tom på vare sig ord eller god mat. Jag friade två gånger.

Vackra leenden dansade, mjuka ögon fann hjärtan och händer pratade med varandra.

Jag somnade med glitter kvar i ögonen.


Tack min vän!

1 kommentar:

Lady Stalker sa...

Låter fantastiskt! Jag blir så nyfiken både på husets och din uppenbarelse ...