LIVET OCH LITE TILL

torsdag 27 november 2008

.åren går, duralexglasen består

Min första mobiltelefon var stor som en skogaholmslimpa. Nu ser jag att folk som tar fel och försöker dra mobiltelefonen i kortläsaren när de ska betala sin…tja, skogaholmslimpa. Ett förklarligt misstag.

När jag gick i lågstadiet hoppade jag twist. Det har jag inte sett någon göra, inte ens på youtube. Nu sprätter man med benen framför skärmen. Undrar hur Nintendos kontroller skulle se ut om de var anpassade för twist?

När jag var bebis hade man något som kallades för snibb till blöjan. Idag ser jag knappt skillnaden på trosa och blöja.

Men det finns en sak som består!

”mamma, hur många år är du i glaset?”


3 kommentarer:

Anonym sa...

Aahh, vilka minnen :)

/Emma

E sa...

Men gud så roligt skrivet. Det där med ålder i glaset hade jag glömt. Ha ha ..roligt att du friska upp mitt minne. Nästa gång man hittar ålderstecken skaffar man bara ett nytt glas.

Steina sa...

det där har jag aldrig hört - hur ser man åldern i glaset??????