LIVET OCH LITE TILL

måndag 3 november 2008

.och där plockade hon upp den handsken.....

Jag är allergisk mot kedjebrev. Får utslag över hela kroppen. Förbannar den onda själ som förpestar mitt liv. Vad säger smittskyddslagen (2004:168)?

3 § Med smittsamma sjukdomar avses i denna lag alla sjukdomar som kan överföras till eller mellan människor och som kan innebära ett inte ringa hot mot människors hälsa.

Ja, vad jag kan tyda så är jag skyddad enligt lag. Men vad hjälper det? Utrotas den ena smittobäraren så dyker nästa upp. Utmaningen! Du är härmed utmanad och måste förpesta livet för 100 av dina närmaste vänner. Tack Pseudonaja. Gulligt av dig att tänka på mig. Verkligen!

Du begär alltså att jag ska:

*Länka till den som utmanat mig och sätt in dessa regler på min blogg.
*Berätta sju saker om mig själv, alldagliga som knasiga.
*Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Och eftersom jag inte vill vara oartig mot min (o)vän Pseudonaja så kommer här mina sju avslöjanden:

1. Jag är en bättre mamma när ingen ser mig. Med folk runt omkring mig måste jag vara övertydlig, överpedagogisk och överdriven. Jag helst vill jag att E ska uppträda på en scen så att jag kan njuta ära och berömmelse för hennes välartade och goda natur.

2. Jag har haft en piercing i ena bröstvårtan efter inrådan av Janet Jackson. Jag var yngre, hon smalare och betydligt coolare. Ringen finns kvar och ett ärr som kroppen själv valde framför ringen som stöttes bort. Jag har tydligen bra läkkött. Troligtvis kan man skjuta mig och sedan slå sig ner för att iaktta hur kulan sakta glider ut ur kroppen.

3. Mitt närminne är fantasiskt. Långtidsminnet sviker mig. Jag kan t.ex. komma ihåg namn på alla som sitter i en tågkupé om jag bara frågar en gång. Men jag har ingen aning om vad personerna som jag gick tre år på gymnasiet med heter.

4. Jag tittar på ”Two and a half men”. Och skrattar!

5. Jag läste ryska på gymnasiet. Den meriten använder jag betydligt oftare än vad som står i proportion till hur mycket jag faktiskt minns.

6. När jag föddes hade jag ett födelsemärke över högra ögat. Det opererades bort och lämnade ett vanprydande ärr bakom sig. Med vin i kroppen får ärret en helt annan historia. Ofta är våld och hårda slag inblandade. Jag är usel på att ljuga. Det blir aldrig trovärdigt, men skam den som ger sig….

7. Jag känner en som har ormar som bor under sängen…..

Och eftersom jag inte vill vara oartig mot min (o)vän Pseudonaja så kommer här mina sju offer:

Softshell, Vardagslyx, Westinhouse, En älskarinnas bekännelse, Mina baktankar, Små meningar och Tankeöversikt.

Mina vänner, kollegor, blandat småfolk. Jag ber om ursäkt för plågan jag utsätter er för. För klagomål ber jag att få hänvisa till min (o)vän Pseudonaja.

4 kommentarer:

Anonym sa...

och jag som just skrev ett elakt inlägg om utmaningar på min sida :)

Anonym sa...

Jag struntar i kedjebrev även om de kommer från mina vänner...

/C

Lady Stalker sa...

Kul att läsa. Dig ska man alltså fylla med lite (?) vin så man får några härliga historier om ärret? ;-)

Impad av att du läst ryska!

Comvidare sa...

Ja, fyller man mig med vin så fyller jag er med rövarhistorier - på ryska!