LIVET OCH LITE TILL

måndag 10 november 2008

.att vabba

Jag vaknade i morse av att femåringens arm brände mig. Svårt att säga hur varm hon var eftersom hon pratade oavbrutet, med termometern guppandes likt revolvermannens Marlboro i mungipan. Definitivt för varm för dagis i alla fall (hur som helst så var jag ändå tvungen att sätta henne på nikotinavvänjning).

Men nu ska ni få höra! Så fort jag hade ringt och meddelat dagis så försvann febern som genom ett trollslag. Hon har inte legat i soffan och varit spädbarnsberoende av mig idag. Hon har inte ätit bigpacklådor med glass. Hon har inte yrat...eller förresten. Det är det hon har gjort. Yrat omkring över möbler och mammor. Krävt min medverkan i alla lekar. Ätit gigatinska portioner mat.

Jag vet inte vad jag ska skriva på FKs papper?

Grundlurad kanke!

Bonusmaterial: Palt studsar. Korkade mammor ringer jobbet och får såklart arbetsuppgifter trots att det vabbas.

2 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Jag har blivit blåst på samma vis här idag...

Comvidare sa...

Va, du med! Vart är samhället påväg när vi blir utnyttjade av vårt eget kött och blod?!