LIVET OCH LITE TILL

söndag 23 november 2008

.den jag vill ha

Jag tänker på någon som verkligen lyssnar, inte bara väntar på att få prata.

Jag söker någon som kan tekniken med att fånga ett overallklätt barn på flykt för att torka en snorig näsa.

Jag väntar på någon som pussar mig på näsan bara för att jag är så söt när jag blir nervös och pratar på om saker jag inte vet vad jag säger som att solen lyser idag och att vädret är bättre än förra året vid samma tid men då var jag inte ute så ofta för att då hade jag ju så mycket att tänka på men nu är det som det är och så…..

Jag önskar någon som, trots blodsockret i botten, inte tar genvägen förbi flottig falukorv och pulvermos som växer i munnen.

Jag längtar efter någon som lägger armarna runt mig när jag inte vet att jag behöver det.

Jag fantiserar om en hals som doftar varmt och läppar som får mig att glömma.

Jag drömmer om någon som låter mig stryka bort tårar med tummen och som andas lugnare med huvudet mot mitt bröst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amen det är ju strålande! Ett önskelistesembryo!
Fast punkten med blodsockret..tänk på att vår hjärna inte förstår ordet "inte". Ta bort ordet och läs meningen så hajar du.. ;)

Micke sa...

Jaha.... en sån.. okey då förstår jag.