LIVET OCH LITE TILL

måndag 10 november 2008

.ungkarl på hemkörning

Jag saknar ord. Vet inte var jag ska börja. Det som just hände, var så orealistiskt att mina ögonbryn kommer att växa fast som två stora frågetecken.

Det ringde på dörren och utanför stod en välklädd (nåja, hyfsat ialla fall) man i min ålder (nåja, hyfsat ialla fall, hans ålder var svår att bedömma) med en imponerande kroppshydda ackompangerad av en lika imponerande odör.

"Jag letar efter en kvinna. Till mig! Är du singel?

Eeeeh.

"Vad tror du, är du nåt för mig?"

Mätaren slog i taket. Mer ofrivilligt singel kan jag nog inte bli. The bottom is nådd!



Jag hjälper honom på traven och knuffar honom från kvarteret med 95% pensionärer (och EN aldrig så tragisk singel). Hänvisar till dålig marknad.

En halvtimme senare är han tillbaka. Undrar om jag inte ändrat mig. Han hittade ju ingen annan.



Nu fick jag ont i huvudet....

8 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Du är för gullig.

Vardagslyx... sa...

Du är då aldrig nöjd heller..

Anonym sa...

Hahaha..om det inte varit för odören, hade du slagit till då?

Comvidare sa...

Det var frestande att sänka de uppenbarligen orealistiska kraven jag har och bara släppa in honom. Jag hade nog fått en lojal make, och rätt så mycket make om man ser till ytan. Men han föll strax innan mållinjen (ja, tröskeln i det här fallet) pga odören.... så nära det var.....

Ps. jag skrattar inte själv, jag hulkar och surfar nätet för jobb på annan ort...

Anonym sa...

Tycker du ska surfa och se till att en lagom stor man med en doft av rakvatten och rosor knackar på din dörr nästa gång!

Anonym sa...

Har du beaktat att han kanske faktiskt ÄLSKAR dig ????

Anonym sa...

Till hans övriga fördelar (kommer inte ihåg vilka de var såhär på rak arm(längds avstånd))så kan även nämnas ödmjukhet, självinsikt och en förmåga att förbise mindre detaljer som t.ex. personlig hygien.

Comvidare sa...

Tror Niklas att det var ett fall av "kärlek vid första ögonkast"?

"Tror du på kärlek vi första ögonkast, eller ska jag ringa på din dörr en gång till?"