LIVET OCH LITE TILL

söndag 16 november 2008

.söndagsmiddag

Värmer upp ett pitabröd som jag fyller med getost, skaldjur och sallad. Äter med största möjliga söndagsnjutning framför tvn. Det finns plats för ett till. Värmer upp brödet som är kvar och vänder det i handen för att lägga ett snitt längs toppen.

Ja, se där. Det hade visst möglat. Och vad har jag redan ätit?

Jag är typen som slänger allt som börjar närma sig bästföredatumet. Äter inte matlådor äldre än tre dagar. Förpassar brunfläckig frukt direkt till papperskorgen, utan en andra chans.


Så tack för den här tiden!



Ps. Jag vill kremeras. Ds

5 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Vill du jag ska sjunga något på begravningen? Annars kanske Mats kan sjunga Boten Anna?

Anonym sa...

Hehehe... det är redan hysteriskt roligt och jag har bara läst ett inlägg, hur ska detta sluta?!

/Emma

Mrs Li sa...

Ha ha ha ha!!!
Living on The Edge?????

Anonym sa...

Se! Ett typiskt exempel på att vad man inte vet mår man inte illa av.. ;)

Comvidare sa...

Vardagslyx! Mats får gärna sjunga på min begravning. Om han lovar att smyga in ett par hårdrocksvrål där i mitten någonstans.

Emma, välkommen till min galna värld. Allt du läser här är så mycket fullt av skitsnack att du kommer att vilja kremeras du med.

Mrs Li, man undviker hela tiden att göra fel med det enda sorgliga resultatet att man gör fel. Jorusåatt!

Raggoparden, jag mår fortfarande illa av det jag vet. Saliga äro de som lever i ovisshet.