LIVET OCH LITE TILL

torsdag 23 oktober 2008

.visst är jag nog lite av en B-kändis?

Det var minsann ett bete som jag nappade på. Fåniga meriter! Trodde aldrig att jag skulle ges tillfälle att skryta om dem i nyktert tillstånd. Se nedan, utan inbördes rangordning.

*Jag har varit tillsammans med en kille som spelade i ett av banden på ett av bröllopen i ”fyra bröllop och en begravning”. Han fanns inte med på bild, men namnet fanns med i eftertexterna.

*Jag har hängt i baren med Brian May (Queen). Jag kände inte igen honom, men hans kompis var snabb med att presentera honom. Jag var 23. Otäcka gubbar som limmar på en blond svensk.

*Jag var ett av barnen som sjöng i kören på Olof Palmes begravning. Jag lyckades stjäla en kram av Kjell Lönnå. Jag kan räkna upp ganska många högdjur som jag såg då, men jag var 11 år och fattade inte mycket. Jag tror inte att efterhandskonstruktioner räknas.

*Tito Beltran har sjungit för min dotters pappa när han la plattor utanför Kjell Lönnås grannes hus. Kjell Lönnå kompade. Dotterns pappa sopade sand.

*Min dotter är släkt med Alf Svenssons barnbarn.

*Jag har gjort bort mig inför Paulo Roberto.


Fyller på efterhand…..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Jag mötte Lassie i kubik! Jag som bara kan skryta med att ha blivit fotograferad i östersundsposten tillsammans med Jokkmokks-Jokke ;)

Anonym sa...

Härligt! En medlem till i min förening! Det här var solklara Fåniga Meriter. Särskild bonuspoäng för att Kjell Lönnå är med två gånger.

Anonym sa...

Vad sägs om mina meriter då?

* Jag har hängt i baren med E-type och Dr Alban - samtidigt!

* Jag har flygit med samma flygplan som Anna-Lotta Larsson

* Jag har en kompis som har dejtat Tomas Brolin

* Jag har en make som har trollat för Runar (och hans samling med bystiga blondiner) på Brolins krog.

:-D

Fast den där meriten med Olof Palmes begravning, den är ju egentligen min... :-P

/C

Comvidare sa...

Raggoparden, en (1) bra merit överträffar 15 dåliga!

Tack för medlemsskapet Lady S! Jag förstod nog att avgörandet skulle sitta i Kjell Lönnå.

Imponerande samling kändisgnuggningar minsann, C! Och du har nästan rätt. Olof Palme i en kista kunde ha varit din, men du får stå ditt kast. Jag förstår att du ångrar dig många gånger om.