LIVET OCH LITE TILL

torsdag 30 oktober 2008

.as usual J, this message will self-destruct in five seconds

Innan jag ens fått uppdraget så hade jag böjt mig ner redo att plocka upp handsken, spänt ut bröstet och klappat min bröstkorg röd, bitit ihop käkarna och väst ”kom igen då”.

"Sverige hotas av maktövertagande av främmande land. Du har två timmars försprång, men kan endast ta med dig dina fem käraste ägodelar. Vad tar du med dig och var flyr du?"

Det första jag gör är att titta i kalendern. Är det en jämn, eller udda vecka?

Udda veckan packar jag ögonfransböjaren och läppglans (vaddå, alla säger ju att jag kommer att träffa min stora kärlek när jag minst anar det!!!). Drar på mig stövlarna, rycker handväskan och kollar att börsen ligger där. Det ger mig en timme och 55 minuter till att ringa min familj. Sista samtalet kommer att gå till min yngre syster. Det är nämligen hon som har reserutten. Hon och hennes kontakter i räddningstjänsten. Brandmän, poliser, läkare och vettvillingar som naglar sig fast på lodräta klippväggar på fritiden. You name it!

Jämna veckan föjer femåringen med. Då blir det hon som bestämmer packning. Och målet. Hon åker ingenstans utan röda gosedjurshunden Patrick, Tigermamman och Tigerungen, Kattmamman och Kattungen. Så, det ger oss en timme och 55 minuter till att ringa hennes pappa. Sedan drar vi till Ponyland, jag och dottern.

Ps. Uppdraget kom från Mimo och jag lämnar vidare till Firemonky (oj fan, han såg ut som en sån där brandman...haha, jag kanske ska skicka samma fråga till honom.....kanske har de VM i nakna överkroppar i landet Utopia...nu kan jag inte sluta skratta....). Vi är nummer 28, 29 och 30 i Bloggstafetten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha!
Till din tjänst! Jag förmedlar gärna en kontakt till vettvilling med valfri specialitet. Den fina fysiska formen ingår i paketet! =)