LIVET OCH LITE TILL

måndag 27 oktober 2008

.en bidé, kan det vara en bra idé?

En kollega hade monterat in en bidé i sitt nya badrum i helgen. Jag förstår inte vad man ska ha en sådan till. Duschar inte folk varje dag nuförtiden? De gånger jag känt att det varit nödvändigt att skrubba underlivet mer än en gång per dag har varit kopplade till fysisk aktivitet. Och jag kan bara konstatera att rövsvett och armsvett uppträder i par.

Handuppräckning! Hur många av er har en bidé och hur ofta kommer den i så fall till användning?

12 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Bidé är äckligt!
Punkt slut!

Maria sa...

Känner nog ingen i nuläget. Dock kan jag inte, som vardagslyx, se vad som kan vara äckligt med en bidé?

Vardagslyx... sa...

Jag jobbar på vvs-firma och alla som köper bidé av mig måste alltid visa med rörelser och ha stora utläggningar om hur och vad dom ska ha sin bidé till... ibland känns det inte helt mysigt.

Anonym sa...

*s* ingen bidé här, men vardagslyx, visar de vad de skall ha toastolarna till också?

Vardagslyx... sa...

nej.. det verkar vara självklart. Ingen verkar känna behov att visa hur dom torkar sig...

Pseudonaja sa...

Jag har inte sett någon sedan den i farmor och farfars hus. Jag trodde att det försvann med deras generation, men ni menar att den kommer tillbaka starkt?

Howdy Sailor sa...

Vår granne hemma i Luleå på 70-talet hade en bidé där det alltid hängde en våt tvättlapp över kanten.

Vardagslyx... sa...

Finns det verkligen dom som inte tycker den tvättlappen är äcklig??

Anonym sa...

vardagslyx: men hu! Brukar de ha tvättlappar med sej till butiken också? *rys* ;)

Vardagslyx... sa...

Raggoparden: Bara ett tips, om du någongång ska köpa vare sig toa eller bidé..INGEN är intresserad av hur eller till vad du ska använda den. Lika lite demonstrerar jag för icapersonalen vad jag har mina tamponger till. För att tydlig göra: Själva bidén är inte speciellt äcklig! Jösses vilket liv....

Comvidare sa...

Här lämnar jag er ensamma i fem minuter och så håller ni på att strimla den stackars bidén i bitar! ;)

Finns det möjligen fler saker som kunder måste demonstrera innan de handlar? (och jag, liksom vardagslyx, håller tummarna för att det varesig är tampong eller toalett)

Anonym sa...

Bidé? Jag trodde det dog ut efter 80-talet? Det var ju skithippt ungefär när kyl och frys med iskross kom, men sen trodde jag att bidén liksom självdog.