LIVET OCH LITE TILL

onsdag 1 oktober 2008

.födelsedagspresenten som räcker i en månad

Med ett par enkla knapptryckningar så har jag försäkrat mig om min dotters uppmärksamhet under de kommande fyra veckorna.

1. Vi ska fira hennes födelsedag i Stockholm, så hon kommer att bubbla av spänning.
2. Hon har aldrig åkt flyg, så hon kommer att bubbla av spänning.
3. Vi ska hälsa på hennes kusiner, så hon kommer att bubbla av spänning.

Vi kommer att få fyra väldigt bubbliga och härliga veckor. Mor och dotter. Äventyrarna.



Önskar bara att hon hade en mobiltelefon så att jag kunde ringa och berätta nu!

5 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Åh, det är ju det som är så härligt. Att få längta. För barn är det nästan bättre än resan.

En kompis till mig har tagit sina sjuåringar till samtliga världsdelar utom Antarktis. Hon bara får ett ryck och säger "Vi sticker till Kambodja imorgon!" och barnen får ingen tid att längta.

Därför var mina barns resa till morbror i Luleå tusen gånger mer spännande än Kambodja.

(Och JAAA! Jag är avundsjuk på henne.)

Anonym sa...

Det finns två bubbliga förväntansfulla tjejer här med. Kommer inte Elsa snart frågar Cajsa innan hon lägger sig... Maja ropar till besökaren "Elsa kommer, vi ska åka flygplan!!".

Pseudonaja sa...

Så roligt! Det är en glädje- och energikick utan dess like att uppleva förväntningen och sedan genomförandet genom sina barns ögon!

*glad för er skull*

Comvidare sa...

Samma här syrran, det första Elsa berättar för alla hon träffar är flygresan.

Det kan vara så att jag är världens bästa mamma nu.

E sa...

ÅH va gulligt. Det är nog så att du är världens bästa mamma nu=).