LIVET OCH LITE TILL

torsdag 23 oktober 2008

.en superduperseriös telefonförsäljare

-Hej, jag jobbar på världens största telefonbolag med galet många nöjda kunder. Jag har ett oemotståndligt erbjudande till dig. Billigt, billigare, billigast. Får jag prata med er firmatecknare?

-Jag tror inte att vi är intresserade, men skicka ett mail till mig så ska jag i alla fall vidarebefordra det till honom.

-Ok, när ska jag ringa upp?

-Han hör av sig till dig om det är intressant.

-Det går inte. Jag har inget direktnummer. Och jag är så väldigt, väldigt viktig att jag är svår att nå. Sitter i telefonen jämt och ständigt.

-Men kan han inte ringa växeln och fråga efter dig?

-Nej, vi har IP-telefoner och det är ett krångligt system.

-Jaha, så märkligt. Men han får väl svara dig på mail då. Det är många telefonförsäljare som ringer förstår du.

-Nej, jag har inget privat mail. Det går till kundtjänst. Och förresten så borde alla andra förbjudas från att ringa. Bara vi borde få ringa. Vi som är störst, bäst och vackrast.

-Va? Kan man inte kontakta dig?

-Jo, med det är lite krångligt.

-Det låter inte seriöst. Jag tror inte att vi är intresserade.

-Vi är faktiskt seriösa. Vi har flera hundra miljoner kunder. Känner du inte till oss? Pfftst AB

-Aldrig hört talas om er.

-Vi är ju störst i universum. Hur kan du inte känna till oss. Och vi är jätteseriösa. Superduper seriösa!

-Hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde inte man fick jobba hög... tydligen hade jag fel :)

Anonym sa...

Åh, tack! Behöver hela tiden nya tips på hur man avspisar sådana här försäljare ... Som alltid ringer just MIG!