LIVET OCH LITE TILL

fredag 10 oktober 2008

.med handen i kakburken?

Jag har tillgång till en amerikansk bildbank med 4,780,828 royalty-free stock photos. Inte illa tänker ni, och jag håller med. Det är en jädra massa bilder det. Måste erkänna att det ändå är svårt att hitta just den där rätta bilden. Nu behöver jag till exempel en bild från ett klassrum där kursdeltagarna inte just passerat 20-strecket, utan snarare närmar sig 60. Jag söker på ”senior” och ”student” och 735 bilder visas. Bland annat bilden med rubriken ”Goth girl with hand in her panties”.

Om vi säger så här. Det fanns inte många andra ställen att stoppa handen på för den stackars flickan. Slipsen hade inte heller någon ficka. Det vill säga slipsen, som jag gissar tillhörde Mr senior student, vilken under oförklarliga omständigheter fastnat runt hennes hals.

Jag tror nog att jag måste fortsätta leta.

Och hålla tummarna att sökordskombinationen "old" och "classroom" inte egentligen är kod för "gammal dam i läder och lösnäsa".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha. Tack för dagens garv :-)

Anonym sa...

tOkroliGt :)

Howdy Sailor sa...

Visst är det hopplöst med bildbanker. Jag använder dem dagligen men hittar sällan det jag behöver. Håller på att bygga upp ett egen arkiv med hjälp av fotografvänner jag känner. Har dock ingen bild på en äldre student, men kan du inte sticka till komvux eller ABF och fejka till det?

Comvidare sa...

Det glädjer mig att jag roar er! Välkommen hit förresten till nya stjärnorna som ramlat in på min blogg!

Howdy, gamle vän(!), jag behöver så sjukt många bilder att jag nog skulle behöva en fotograf på heltid. Det har företaget inte resurser till. Att jag sedan är sämst på att planera skulle väl inte göra det till de mest idealiska arbetsförhållandena. Söker du bra bilder så gå in och titta på Stefan Olssons bilder i bildbloggen. Han tar helt fantastiska bilder!

Howdy Sailor sa...

Tack för tipset, gamle vän! =o)

Vardagslyx... sa...

Dagens första garv!!