LIVET OCH LITE TILL

torsdag 9 oktober 2008

.jag som inte ens skulle köpa nåt

Birsta Köpcentrum, lördag eftermiddag. Första butiken jag kliver in. Ett par nätta, snygga stövlar i mörkbrunt läder. Förälskar mig. Tvekar. Handlar. Bannar köplusten som tagit min kropp i besittning.

De små nätta skorna behöver ett par mörkblå jeans i stuprörsmodell.

De tighta jeansen behöver en cool, grön stickad kofta.

Den ljuvliga koftan behöver en handväska modell stor och ledig.


Och jag som inte ens skulle köpa nåt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju precis sådär man ska shoppa!

Howdy Sailor sa...

Åh, vad jag önskar att jag var snygg i stuprör ...

Anonym sa...

Ibland ska man ha med sig en förmyndare när man ska ut och handla. Risken är stor att det annars blir för dyrt.
sign Tråkmåns?

Anonym sa...

Har man med sig någon finns en överhängande risk att det blir ännu dyrare än om man gått själv - speciellt om man shoppar med sina systrar...

Comvidare sa...

Idag har jag på mig min nya snygga outfit. Känner mig läcker som fan.

Kollegan T (50+) tittade in på kontoret och sa "god morgon". Två minuter senare kom han tillbaka. -"Måste bara titta en gång till för du var så snyggt klädd".

:)

Anonym sa...

Oh la la! Där kanske du har din passion hä hä.

Comvidare sa...

Höhö, nu var du rolig minsann. Själv skrattar jag inte. Jag funderar på hur jag ska få i mig någon lunch efter den kommentaren....

Micke sa...

Ja, det är fanimej inte lätt.. utan att veta nåt om bakgrunden till denne lunchstoppare så känner jag ändå viss sympati med denne 50+-are. Här säger han något vänligt och får sig en kvävd spya till svar.. Fy dig J. Det var inte snällt.

Comvidare sa...

Micke är på krigsstigen idag märker jag! Bara för att han ger mig en komplimang behöver det väl inte betyda att jag vill ligga med honom. Jag kan försäkra dig om att han inte fick en spya till svar utan ett ärligt leende. Tanken på honom naken kan jag däremot inte le ärligt åt.

Micke sa...

men sötnos, tänk om han läser din blogg.. fast han är kanske gjord av hårdare virke än jag.