LIVET OCH LITE TILL

torsdag 30 oktober 2008

.tre små trallande jäntor

Vi är hos kusinerna nu och jag får ha alla tjejerna för mig själv. Tre bullsugna tjejer. Sånt måste åtgärdas illa kvickt. Affären tar ordentligt betalt för ett smörpaket och vägen hem är lång. Varje sten ska bestigas. Varje träd måste klättras och smyckas med små fågelungar och lera rinner av stövlar när det hoppas i vattenpölar.

Nej, inga fingrar i degen....knuffas inte....jästen ska....nej, det gör inget jag kan torka upp....en i taget...nys inte på degen...ät inte degen...ont i magen...nej, den är inte farlig....var är bullen som låg...vad äter du på...peta inte näsan...fisa får ni göra på toaletten...rör inte bu...ni kan gå och leka nu...jag ska.....andas.....helvete, bullarna!!!.... var är pannlapparna... en disktrasa ...ooach...

Två timmar kvar tills mamman och pappan kommer hem. Undrar om jag kan räkna ut hur deras dvd-spelare fungerar?

4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Gud, vilken bra beskrivning. Precis så är det. Hemma hos oss är det kakor som bakas, alltid med formar även om det inte är pepparkakssmet. Och så på kvällen gör jag en "riktig" sats när barnen gått och lagt sig. Självklart tror barnen att de gjort de fina kakorna också.

Anonym sa...

Nu är du taggad i bloggstafetten, ditt ämne lyder:

Sverige hotas av maktövertagande av främmande land. Du har två timmars försprång, men kan endast ta med dig dina fem käraste ägodelar. Vad tar du med dig och var flyr du?

Anonym sa...

På avstånd låter det mysigt. Krama de 3 småbullarna från mormor

Anonym sa...

Härligt med barn, speciellt när mamma och pappa snart kommer hem och tar över ;)