LIVET OCH LITE TILL

måndag 20 oktober 2008

.vad som värmer mig innan nollåtta nollnoll

06.43 Jag står med tandborsen i munnen och E sitter på toan intill. Hon har suttit i samma ställning i flera minuter när hon plötsligt glider ner på golvet och konstaterar torrt: "Jag har långa tankar"

07.28 En av femåringarna E pratar mest om kommer mot mig på parkeringen. Jag har nyss lämnat och han är påväg in. Vi nickar mot varandra och jag håller ut handen och han möter den med en klapp när han passerar.

07.52 Doften från bageriet möter mig innan jag ens öppnat dörren. Tre rågfrallor för 21 kronor åker ner i en prasslig påse och kvinnan med världens bästa morgonhumör önskar mig en bra dag.

1 kommentar:

Pseudonaja sa...

Ibland behövs det inte mycket. Det är skönt att surfa på en liten glädjevåg en måndag.