LIVET OCH LITE TILL

lördag 18 oktober 2008

.afterwork med en femåring

Varannan fredag tar jag med mig min dotter på restaurang. Jag behöver vardagslyxen och hon spänningen. Igår kväll fick vi sällskap av M&M.

Dottern lutar sig fram, fokuserar M med blicken och frågar med sin mest vuxna lilla stämma.

-hur var det nu med den där flytten?

M, ca 30, svarar med många ord och jag ser hur femåringen kämpar för att behålla fokus. Det är många rum som flyttats. Och nya människor har beretts plats.

-när jag hälsar på er kommer jag bli så förvånad att jag bara döör, säger femåringen och slår ut med armarna.



När vi lämnar restaurangen smyger hon in sin hand i min och säger

-Visst var de trevliga vid bordet mamma? Och visst var jag duktig som gjorde allt som du sa?

Jag kramar hennes hand hårt till svar. Ja, min älskling. Du är underbar!

5 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

ah... så ljuvt...

Howdy Sailor sa...

En dag kommer hon att styra landet! Vilken underbar flicka du har!

Anonym sa...

Ja, hon kommer att ta över världen låter det som.

Anonym sa...

Ja hon är underbar
kram m

Comvidare sa...

Lämnade henne i morse och redan längtar jag efter att få prata med henne och vara den hon lutar sin panna mot i kärlek.