LIVET OCH LITE TILL

söndag 26 oktober 2008

.dagens mysterium

Min balkong är på tredje våningen. Vill man vistas på min balkong så måste man passera hall, kök och vardagsrum först. Jag brukar märka om någon går ut på balkongen. Fast grannens katt brukar balansera på räcket och sätta sig på bordet för att iaktta mig genom det stora fönstret. Han smyger som han vill, utan att passera mitt vardagsrum. Min balkong är nog lite av en semesterort för den svarta katten.

För en månad sedan förberedde jag balkongen för vintern. Plockade in dynorna och gav elgrillen ett stor plastöverdrag.

Nu tittade jag ut på balkongen och upptäckte att plastöverdraget var borta.

Vad!?

Hur har det gått till som?

Inte kan väl katten dragit av plasten och ätit upp den? Jag fattar inget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, är det möjligen den här lilla svarta katten som traskar på din balkong...
http://sandralillaparis.blogg.se/

Anonym sa...

En virvelvind?