LIVET OCH LITE TILL

onsdag 15 oktober 2008

.genom ärlighet och arbetsamhet....

Jag är förtroendevald, vilket i praktiken betyder att det faktiskt finns folk som har förtroende för mig. (ja, ja, ni kan sluta hosta nu)

Ikväll hade vi möte. Jag och de andra förtroendeingivande personerna. En man med skägg har en mage som skymmer sikten för ordförande. En kvinna med fläta har fotsid klänning i ylle och vackra broderier. Jag har stövlar med klack och glömmer bort att vänta på min tur att prata.

Ibland frågar någon oss om pengar. Då bläddrar vi i våra papper för att se om vi hittar en lämplig fond att plocka pengar från. Det gör vi oftast. Men det är en fond som förblir orörd.

”efter verkställd ingående prövning av kyrkorådet till fattiga personer, som genom ärlighet och arbetsamhet gjort sig förtjänta av ett ekonomiskt bistånd.”

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jäklar... * fniss *