LIVET OCH LITE TILL

måndag 20 oktober 2008

.gammal, äldre, äldst

En vis man sa en gång att man genast skulle lägga halva sin löneförhöjning på sparande. Den andra halvan pratade han inte så mycket om, så jag tänker mig att det går bra att köpa skor för alltihopa. Nu har det nu gått sju månader sedan jag bytte jobb och fick en mysig löneförhöjning och många nya skor i garderoben. Så många att hälften vore nog. Men på mina sparkonton trängs inte slantarna precis. Jag menar, någon rättvisa här i världen måste det väl ändå vara!

Så idag kröp jag äntligen med svansen mellan benen till G. G är bra, hon placerar inget dåligt samvete på min axlar, hon lägger inget ont i min mage och hon stoppar inga myror i mina ben.

Resultatet blev att jag kraftigt reducerade mitt rörelsekapital till förmån för kortsiktigt-, långsiktigt- och myyyycket långsiktigt sparande.



Sen gick jag och köpte en lila stickad mössa och ett par stödstrumpor.

4 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Har du blivit vuxen nu då?

Anonym sa...

Bra blogg!
Hit kommer jag klicka mig igen :)

Maria sa...

Klokt! Du kommer må gott i själen sen. Jag har också börjat tänka på sånt där. Det ger en härlig känsla av klokhet och mognad.

Comvidare sa...

Japp Pseudo, nu är jag vuxen. Jag grät inte ens när jag insåg att jag inte kommer att kunna äta ute riktigt lika många gånger framöver.

Tack, Kotte, du är välkommen att röja runt i min blogg.

Så sant som det var sagt Maria, klokhet och mognad i en salig blandning.