LIVET OCH LITE TILL

söndag 26 oktober 2008

.då gjorde jag bort mig - igen

Jag var på dejt i fredags jag. Dejta är roligt. Och för att det skulle bli extra roligt så tog jag med mig dejten till min favoritrestaurang. Den där maten är ett konstverk. Där fönstren har tunga gardiner. Där besticken är graverade.

Sist jag var där så gjorde jag bort mig. Servitrisen kommer ihåg det. Hon vågar till och med skämta om det. Jag gömmer mig bakom servetten när hon gör det. Dejten skrattar.

Dejten vill betala för att ”det ska vara så”. Sånt kan jag inte med. Då blir jag tjurig och viftar med mitt kort ännu ivrigare. Servitrisen tar mitt kort. Strax kommer hon tillbaka. ”Jag ber om ursäkt, men köpet gick inte igenom. Jag provade två gånger!” Ja, det här blev ju inte pinsamt eller så, tänker jag och gräver fram mitt andra kort. Dejten skrattar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Humor!
De mest pinsamma sakerna är ju de som blir bäst berättelserna :)

Fick du en bra dejt trots pinsamheterna?

Theresia sa...

Middag med J - ett gott skratt garanteras ;)

Comvidare sa...

Det var en bra dejt. Han var trevlig och vi skrattade mycket (mest åt mig då förståss). Men! Men, jag får nog leta vidare efter en man som får mig att glömma bort att andas. För jag vill ha mer än en trevlig dejt, jag vill ha magi.