LIVET OCH LITE TILL

tisdag 30 september 2008

.ett glas vin är bra till mycket.

1. Minnet
Jag är makalös på att komma ihåg namn när jag är på krogen. Ett glas vin och jag kan hela personalens namn. Två glas vin och jag känner alla vid borden intill. Tre glas vin och jag har hälsat på hela krogen och har koll på vad killen vid bordet längst in, kallade sin hund som liten.

2. Bota åksjuka
Vid resa till Stockholm från Sundsvall tar man ett glas vin innan man lämnat perrongen. Två glas vin i Hudiksvall. Och ägnar återstoden av resan att nyktra till.


Finns fler otippade användningsområden för vin månne?

3 kommentarer:

E sa...

Funkar rätt bra som socialt glidmedel, men inte så otippat dock.

Pseudonaja sa...

Ja, jag tänkte något på samma tema som E, fast mer rättfram... :-p

Comvidare sa...

Hallå där ni två! Skrev jag inte "otippade användningsområden"?