LIVET OCH LITE TILL

fredag 12 september 2008

.att vara makalös eller sanslös

Hej! Jag heter Comvidare och jag är en makalös förälder. Eller som vissa väljer att uttrycka sig, enastående förälder.

Församlingen mumlar ”Hej, Comvidare”

Det här är mitt första möte.

Församlingen nickar uppmuntrande.

Jag har varit makalös i två och ett halvt år nu. Det har varit en svår period. Frestelsen till återfall har varit stor. Särskilt i miljöer där det tycks vara självklart att "förälder" består av två enheter.

Församlingen ögon tåras.


Förlåt mig, jag dagdrömmer. Har fått en inbjudan till en grundutbildning hos organisationen Sveriges Makalösa Föräldrar. Det stod inte i vad jag skulle grundutbildas, men jag är på hugget ändå. För det finns rätt många områden som jag saknar grundläggande utbildning i när det kommer till kritan.

Men jag är lite nyfiken på hur det fungerar. Tänk om jag hittar en makalöst vacker makalös förälder. Tänk om de andra deltagarna ertappar oss mitt i vårt makalösa hångel. Blir vi uteslutna då? Kommer min nästa inbjudan till grundutbildning från Sveriges Sanslösa Föräldrar då?

3 kommentarer:

Steina sa...

Det här är ytterligare en såndär text som man bara älskar. Helt enkelt. Jättelätt. Mm älskar.

Steina sa...

Det här är ytterligare en såndär text som man bara älskar. Helt enkelt. Jättelätt. Mm älskar.

Howdy Sailor sa...

Jag blir så nyfiken på den där organisationen. Vad är det som utmärker en makalös förälder? Vad krävs för att man ska få ett intyg att man platsar i skaran? Är det något slags intagningsprov?