LIVET OCH LITE TILL

söndag 21 september 2008

.har vi träffats förrut?

Ibland blir saker rätt uppenbara när någon gör dem uppenbara. Min vän I uppmärksammade att det hela tiden kommer fram människor till mig. Personer som jag aldrig träffat förr och som jag inte har någon koppling till. Och när jag spelade upp dagen igen så blev det löjligt tydligt i mitt inre. Under ett tre timmar långt festivalbesök hade jag fått ett par heta blick, tre lotter, ett visitkort, en klapp på axeln och två kommentarer angående mitt ukuleleköp.

På tal om ukulele. Är det bara jag som får associationer till ordet kuk?

4 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Nej, kuk är det enda som jag tänker på när någon pratar om, strängar om eller spelar på en ukulele. Kul att ha stött på någon som känner som jag!

Det bör kanske tilläggas att jag tänker på nakna bröst varje gång någon spelar fiol, momsredovisar eller kör vespa.

Steina sa...

Om du tänker på kuk i sådana sammanhang kanske det förklarar varför du får heta förslag och lotter och grejjer hela tiden. Själv tänker jag på hur man mår illa efter en rejäl fylla.
Kuk tänker jag bara på när jag hör göken. oerhört traditionellt alltså.

Comvidare sa...

Haha!
Ja, det är märkligt hur man associerar. Det kanske ska tilläggas att det är det skrivna ordet "ukulele" som får mig att rodna.

På tal om rodna så såg jag på Outsiders igår på femman. Där hängde snopparna som övermogna päron i grenarna. Tyligen så finns det män som springer nakenlopp och gör nakenyoga. Själv kan jag inte hjälpa att förfasas över hur mycket väsen de gör av en sådan liten grej.

Anonym sa...

Rodna? Hahaha, inte sjutton rodnar du av det ordet heller... ;-)