LIVET OCH LITE TILL

söndag 7 september 2008

.i kväll dog jag en smula

En av mina bästa vänner skadesköt mig i kväll. Jag mötte honom med ett ömt hjärta. Han tog det till sina händer och värmde det. Stärkte det och skyddade det. Trots att jag var rädd öppnade jag mig och litade på honom. Jag ville så gärna våga igen.

Men mot lögner finns ingen smärtlindring. Mot svek finns inga skottsäkra västar. Bedrägeriet gick rätt in i mitt hjärta och de händer, som jag tidigare trott skyddat hjärtat, stöp det sakta, sakta på blod. Skottet kom i kväll, men blodet var för länge sedan borta.

Smärtan var ändå outhärdlig.

2 kommentarer:

Steina sa...

man ska inte lägga hjärtan i andras händer. Man kan lägga sina händer där i stället. Det känns inte riktigt tillräckligt, jag vet, men det är vad som bjuds när man blivit vuxen nog att ha orgasmer. Där kan vadsomhelst hända och ska det också.

Comvidare sa...

Hihi, du är rolig du Steina. Får mig att le mot min vilja.