LIVET OCH LITE TILL

onsdag 17 september 2008

.kvinnorna: det är sexigt med händiga män


Ok, jag erkänner. Det är bilden till rubriken som får mig att reagera. Men när jag väl reagerat så har jag svårt att greppa kopplingen mellan bild och text.

(Här var tanken att jag skulle bifoga en bild på ett sexpack. Men av någon anledning krånglar mitt internet. Kanske beror det på att jag uppfyllt min kvot av våta drömmar för den här veckan. Ni som har ett sexpack på magen får väl helt enkelt titta på ert eget, ni andra får lyfta på sambons tröja och hålla tummarna!)

Bilden har väl inget som helst att göra med händiga män. Jag har varit på gym flera gånger. Att kunna manövrera ett par hantlar är inte min definition av händig.

Texten i artikeln fortsätter: "En rik man behöver inte vara lika med en sexig man. I dag föredrar många kvinnor händighet före mycket pengar, visar en färsk undersökning."

Brad Pitt är rik. Brad Pitt har urtjusig mage. Och jag får intrycket att han mycket väl kan hantera sin utrustning.

Hjälp mig att reda ut begreppen lite här nu. Vad har händighet med vältränad kropp att göra? Är stenhårda motionspass min genväg till en helrenoverad lägenhet?

(Kolla, jag lyckades bifoga en bild! )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som enbart varit ihop med hantverkare i mitt liv får väl styrka att det finns något djuriskt sexigt med riktiga arbetarmuskler framför den luftpumpade gymvarianten. Det tar två gymtränade killar för att lyfta det en arbetarkille tar i egen famn. (fullkomligt ovetenskapligt påstående baserat på egen erfarenhet)

Comvidare sa...

Men S, jag förstår fortfarande inte vad händighet har med muskler att göra?

(nog finns det något visst med svettiga, skitiga muskler under en nött tröja... men andras muskler har förmågan av att göra mig mer medveten om min egen kropp och det är dessvärre inte min egen kropp jag vill ha fokus på när ett avklätt muskelpaket presenteras för mig)