LIVET OCH LITE TILL

fredag 19 september 2008

.singing bee

Är det någon som sett Singing Bee? Programmet som går ut på att man ska kunna texterna till låtarna? Att kunna hålla en melodi är sannerligen inte ett krav. Programidén är som gjord för mig. Jag kan alla låtar. Sjunger med i allt som spelas. Och har ingen som helst koll på hur texten egentligen går.

Den här låten med Kent har vållat mig mycket huvudbry….

...vad i hela friden sjunger hon?




Eller den här gamla godingen. Den första låten jag lärde mig sjunga på språket engelska som jag inte behärskade på en fläck....

8 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Kent: Det är franska

Tellement loin de ce monde

(Så långt bort från den här
världen)

Steina sa...

Men kära nån är Kent en dam?

Vardagslyx... sa...

Åh, vilken gammal goding!! Mången man lär ha vänt sig i sin grav den dagen Fröken Fox klev fram och meddelade att hon är flata!

Anonym sa...

Kommer du ihåg mitt försök att skriva ner texten till Ms Fox låt (tror till och med att den finns kvar nånstans...)? Jag kunde inte heller engelska något vidare....

"I didn't mean to hesitate" blev "I didn't mean to has a take" till exempel :-)

Comvidare sa...

Kent fuskar! Man kan inte sjunga på franska i en svensk låt. Ska man göra det så måste man säga till i förväg! För hur ska jag annars kunna hänga med i refrängen?

Nog kommer jag ihåg din text kära syster. Tror du inte att jag letade fram den här låten av en anledning?

Undrar hur Fox låt låter på ukulele? Blir till att googla noterna....och ta med ukken i helgen!

Howdy Sailor sa...

Då kan du sjunga "Hon vande sig nog" istället, för det är så det låter. Eller hur?

Howdy Sailor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Howdy Sailor sa...

Det var jag som skrev åt helvete och tog bort kommentaren. Stavar och tänker som en kratta på kvällen. Så här ska det vara:

DEN vande sig nog.

basta