LIVET OCH LITE TILL

onsdag 7 januari 2009

.vinterkräksjukan

Igår vid sextiden kaskadkräktes dottern över soffan där hon låg. Smittan sprids via direkt/indirekt kontakt. Hon hostade mig rätt i ansiktet och begravde nykräkt och tårfyllt ansikte vid min hals. Inkubationstiden är 12 timmar. Jag står på tur. I kväll.

När jag nu vet att jag (mest troligt) kommer att ratta porslinsbussen om några timmar vad stoppar jag då i magen nu? Äter man som besatt för att energin ska räcka under de 2-3 dagar som man är kass? Fast det jag stoppar i mig kommer att bli min utsikt från porslinsbussen och jag är inte säker på att jag någonsin någonsin kan återfå aptiten för något som varit i magen och vänt.

Äter jag äckliga saker som jag egentligen inte tycker om och som jag inte kommer att sakna på min meny så finns ju risken att jag kräks ändå - bara för att det är så äckligt. Typ.


Bläh.


11 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Med mat är det så att det smakar mycket bättre på vägen ner än på vägen upp... (Sorry, kunde inte låta bli.)

Ibland inträffar under. 2-årigen var vinterkräksjuk i början av december men ingen annan i familjen drabbades. Jag håller tummarna för att du också slipper.

Anonym sa...

Ajdå, det var inte roligt att höra. Se till att tvätta dina händer OFTA så du inte stoppar i dig själv baciller bara så kanske, kanske du klarar dig...

/Cecilia - håller tummarna

Anonym sa...

Håller tummarna för att du slipper!!

Maria sa...

Å nej, stackars Elsa. Det är dock en hyfsat stor procent människor som är resistenta mot de där baskelurerna, låt oss hoppas att du är en av dom. Eller har det redan börjat?
kram

Comvidare sa...

Ooo, vilket fint engagemang för mitt välmående. Jag kan meddela att än så mår jag bra. Det jag har svårtast att hålla mig från nu är att inte INBILLA mig att jag är sjuk.

Elsa försöker locka mig till diverse lekar. Pärlplattor har byggts, pussel har lagts, tavlor har målats, spel har spelats ... och jag håller på att ramla av stolen av tristess!

I min tidsmaskin ska jag inte åka tillbaka till barndomen!

Anonym sa...

åh, kände att jag bara var tvungen att vara en partypajjare här... inkubationstiden på vinterkräksjukan är mellan 12 timmar och fem dagar... sorrysorrysorry... utgår från att du slipper! Kramen

Anonym sa...

Owahhhhhhhhhhhhhhhh,

Det är otrevligt med detta ämne. Jag tror nog jag kan vara en av de resistenta; en av mina bröder är det iaf.

Hoppas du slipper åka dit.

Steina sa...

Stackars du.
Lagom till helgen ligger du där och kräks över soffan helt oväntat när du trodde faran var över... näe vad elak jag är! Jag hoppas såklart att du slipper eländet. Och att E. blivit väldigt mycket bättre redan. Men kom ihåg att man smittar upp till tre dagar efter det att febern gått ner och sista kräkningen genomspolat systemet. Så man får vara hemma och ha tråkigt fast man känner sig frisk ifall man nu inte har fiender som bör besmittas.
Ha det kräkfritt!

Comvidare sa...

Jaha, så faran är inte över än? Så snällt av er att informera mig då. Nej då, vi kan bygga pärlplattor ett par dagar till. Det är så roligt så! Verkligen.

Mrs Li sa...

Stackars er! Hoppas du slipper!!!! En vän till mig handspritar händerna vid dessa sjukperioder...Hon säger att det hjälper.

Hoppas hoppas du slipper och att lilla e snart kryar sig.

Man kan ju göra roliga saker med pärlplattor under tiden. Döskallar, bananer och peacesymboler..

Kung av kosmoz sa...

Håller tummarna och minns M påpeka systern kräk på golvet:
-Pappetina M måste äta upp sin mat och samtidigt pekar hon på "maten" på golvet... mmmmm