LIVET OCH LITE TILL

tisdag 27 januari 2009

.färgad av dålig smak?

Jag utmanar er! Hitta en standardfärg i "Office" som inte får er att vilja sticka ut ögonen! Jag väljer en vilsam grön bakgrund och världen ser helt plötslig skrämmande ut. Då markerar jag en gul och effekten blir att mina ögon börjar att rinna. Kanske ljusblå kan lindra mina plågor, tänker jag. Men ljusblå är tydligen egentligen alla nyanser av färgen "marinblå". Den röda färgen gör att mina svarta bokstäver försvinner och brun gör väl ingen glad?

Man kanske kan illustrera de olika fälten med skuggeffekter, tänker jag som nästa kreativa infallsvinkel. Men se det kan man inte, om man är född med någorlunda användbar syn. Och gick förresten inte "relief" ur modet när man slutade att hugga in budskap i sten?


Och Wordart! The horror!




6 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Det är därför man använder CS ;o)

Anonym sa...

Jag förstår dig precis! Tack och lov har jag CS nu så mitt liv har förenklats oerhört! Kram!

Anonym sa...

Gör egna färger!

Fråga till er Howdy och Erica, Vad är CS?

Anonym sa...

Kotte: Det är ett programpaket från Adobe med program för grafisk design som bla innehåller Photoshop.

E sa...

Jag fattar noll! Men man kan ju inte va bra på allt

Comvidare sa...

Jag får inte köpa CS för min chef. Han tror nog att jag kommer att försvinna in i programmet...och han har helt rätt! Bättre att låta någon som kan göra jobbet än att jag ska dutta i timtal i ett program som jag inte begriper.