LIVET OCH LITE TILL

onsdag 21 januari 2009

.dagisfasoner

Dagis har gett E verktyg för att lösa en konflikt. Det går ut på att när hon ber mig om något och jag säger "nej" så kontrar hon med att säga "men mamma, var vänlig".


Jag tyckte till exempel att godis inte var en så lyckad förrätt.

- men mamma, var vänlig!

Och så tyckte jag att hon själv kunde hänga upp täckbyxorna på kroken.

-men mamma, var vänlig!


Sen kom dödsstöten...Levererad med största möjliga överlägsenhet.

-Vänlighet belönas med vänskap!



Nu Dagis, nu är det krig!

4 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Hahahahahahaha!

Mrs Li sa...

he he!
Min son körde länge med
- Det är inte i min smak!
Istället för Blääääääääää

Det gick hem ett tag. Sedan gjorde vi upp i godo med förskolan och förde gemensam kamp emot hans insmilande sätt att säga att maten var äcklig ;)

Grubblande Han sa...

Helt underbar! Vuxenklokheter blir lätt farliga vapen i barns munnar.

Du får dansa undan lite elegant genom att prata i vänligt röstläge och ge tydliga besked...

Anonym sa...

Haha, roligt när det fastnar vuxenuttryck! Speciellt när vi andra får läsa om dem.