LIVET OCH LITE TILL

lördag 10 januari 2009

.samlade misstankar en lördagkväll

Säg att en yngling med den krispiga åldern på 25 (snart 26...tydligen viktigt) hittar dig på en dejtingsajt och vill gå på en dejt. Säg att du har starka misstankar att han vill följa med hem och ”dricka te” hos 33-åringen.

Är det rimligt att förvänta sig att valda delar av 33-åringens kroppen kommer att hamna på youtube i mindre smickrande ljus då? Och är det rimligt att tro att hela 25-åringens bekantskapskrets kommer att göra ”highfive” med killen ifråga och gratulera honom till en helt sjuk erövring?

Jag har hört att jaga tanter ger höga poäng,

men tanter som jagar lammkött är bara sjukt pinsamma.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Your at it the wrong way... Vill du? kan du finna njutningen? kan du stå för din vilja att uttrycka dig, naken? Tycker vi kvinnor har en tendens att överskatta männen och vill inte hamna i higfive-mappen hos kaxiga pojkar. Men du... du får highfiva med mig över belägring av läckerbit, eller BAL som vi kallar det... Ta tillbaka kraften bruden (och tillåt inga kameror) Ge dig själv en åktur att njuta av och inse att vi lever på 2000-talet där kvinnorna är stolta, lyckliga och tar för sig!

Comvidare sa...

Lena, det kan ju vara så här. Att jag projicerar mina rädslor på honom. Att jag egentligen är rädd för att det är jag som kommer att köra highfive med alla jag känner.

Men nu är det inte ens säkert att vi pratar om mig här. Kanske är allt rena fantasier från början till slut?!

Kanske.

Mrs Li sa...

Rent hypotetiskt.
Snart 26, kan vara en väldigt trevlig kille som söker en smart och rolig tjej att att dejta ;)

Han kanske inte alls bryr sig om ålder. Han kanske vill möta en människa, kanske längtar efter att känna sig mindre ensam och bara dricker kaffe.

;)

Pseudonaja sa...

Ok, jag erkänner! Jag hade tänkt göra high-5. *böjer huvudet i skam*

Anonym sa...

Men han är bara 8 år yngre än dig..flåt den fiktiva 33-åringen. Vad är problemet?
Och eg, vem bryr sej? Var och en blir salig på sin fason (säger undertecknad som sedan jag var 17 inte haft ngt förhållande med ngn som varit äldre än mig).
Ps. Min mamma gifte om sej när hon var 35, han var 26. De är gifta än. Min mosters man ör 10 år yngre än henne, Mannen som jag tänker tillbringa resten av livet med är 8 år yngre än mig.

Comvidare sa...

Bra diskussion! Fortsätt skäll! Tids nog ska förutfattade meningar bankas ur kroppen!

Anonym sa...

Vafan känner mig träffad på nå vis här...

Comvidare sa...

Simpa, är du 25 och jagar tanter så tycker jag du ska känna dig väldigt träffad. ;)

Och vill du inte känna dig träffad så ska du bara njuta av den uppmärksamhet som diskussionen gett och vilket rungande stöd du fått (till skillnad från mig).