LIVET OCH LITE TILL

tisdag 27 januari 2009

.varning för pestsmittad singelkvinna

Jag är giftig. Åtminstone för somliga. Gifta kvinnor i min egen ålder upplever den största risken att bli smittade. Jag är osäker på sambandet, men jag märker att de snörper på munnen när jag tar plats. Ögonblicket de inser att jag är singel så slutar de dela med sig av sina leenden. Helst så skulle de se att deras män inte heller delade med sig av sina leenden. Till och med när de gifta männen är på smittfritt avstånd så tar kvinnorna det säkra före det osäkra.

För att skydda sig mot mina attacker så skruvar de konstant på sina rädda små kroppar och tittar alltid demonstrativt åt ett annat håll. Allt jag säger analyseras av skeptiska öron.

Jag blir bjuden till tjejfester och singelfester. Till gayfester och födelsedagskalas för 60-åringar. Men (i princip) aldrig till fester där heterosexuella par i min ålder vistas.

Men ibland inträffar undantag!

Ibland får jag en inbjudan till födelsedagskalas där värdinnan inte visar någon som helst paranoid skräck över att jag ska gnugga min kropp mot hennes man.



Och då blir jag så förtjust att jag nästan vill gnugga mig mot henne av ren tacksamhet!

6 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Jag presenterade en gång min man för Victoria Silvstedt! Det vore rent kränkande mot honom att tro att han skulle hoppa på en kvinna bara för att hon är vacker/singel. Skit du i alla otrygga kvinnor; de blir ändå inga bra kompisar.

Mrs Li sa...

Puh... Jag trodde att du fått kräksjukan igen ;)

Nämen...Jag håller med HS. Med sådana vänner behöver man inga fiender. Skit i dom fega och rädda och gnugga dig mot dom andra ;)

Vardagslyx... sa...

Små ynkliga kvinnor gör så! Dom är så liten på insidan att allt ses som hot. Hit är du alltid välkommen och kniper det får du låna hans hud lite med. Kramar mår alla bra av!

E sa...

Ledsamt ledsamt alltså!
Va jobbigt det verkar att inte våga lita på sin man så mycket att man kan umgås med andra människor utan att måsta kontrollera varje steg.
Puh..vilken tur att man inte måste leva så.
Men son kloka brudar sagt redan ..de finns ju så mycket mysiga människor så varför slösa tid på trista typer som inte kan uppskatta dej.

Comvidare sa...

Ja, det är klart att det inte finns någon anledning att gnugga sig mot lyktstolpar...och jag böjer tacksamt på huvudet för Vardagslyx erbjudande...men jag kan nog inte släppa ämnet ändå. Är jag den enda som upplevt de kalla blickarna från gifta kvinnor?

Anonym sa...

vet inte om kalla blickar från kvinnor är värda att möte - håll dig till de varma! om det så är kvinnor eller män! Men det vet du nog innerst inne!