LIVET OCH LITE TILL

torsdag 15 januari 2009

.talking to me?

Nu har jag tydligen dippat så lågt att jag har börjat prata med mig själv.

Sällskapssjuk möjligen?

Diskussionen handlar om min lunch. Den perfekt avvägda matdosan med tacos ger ingen matlust. Förmodligen för att jag såg tacosen två gånger i måndags.

Och den fantastiskt goda kycklingen som jag tillagades i lergrytan blev aldrig den smakupplevelse jag räknade med eftersom dottern nådde sin formsvacka fem minuter innan vi skulle äta den.


Jag behöver nåt som annat. Nåt som är lättsmält. Soppa? Nybakat bröd vore gott, men jag ska inte tillreda mat som någon annan ska äta och baka bröd utan att bjuda är synd och skam. Pannkaka som man inte blir mätt av...kanske, om jag hade haft någon god sylt hemma. Vad gömmer frysen? Hamburgare och köttbullar! Tror inte det. Wook, verkar för avancerat. Blommig falukorv, finns det?

Äsch, nu pratar jag med mig själv igen!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag pratar också med mig själv. Mycket;)
När jag sitter och jobbar framförallt och ibland undrar sonen vad jag sysslar med. *s*
Jag hittade in hit till dig genom Lady Stalker. Du har en härlig blogg tycker jag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Jamen baka lite bröd ändå och frys in och bjud på det någon annan gång. Luktar ju gott också.
Och så kan du ju göra äggmacka... det är väl inte så dumt eller?

Comvidare sa...

Lallis, du är välkommen vilken ingång du än tar. Vissa hittar hit via balkongen, andra sovrumsfönstret... Jag försöker att behandla alla lika ;)

Anonym, man kan tyvärr inte frysa bort vinterkräkbaciller. Sen är frysen redan full. Hmfr. Det har nog smitit in en hamster via fläktsystemet.