LIVET OCH LITE TILL

onsdag 10 december 2008

.tigerungen anfaller

Min dotter brukar leka att hon är en tigerunge. Kryper omkring på golvet, morrar och nafsar efter mina vader. En rätt harmlös varelse om jag får säga det själv.

Nu har jag har en tiger på jobbet också. Från och med igår. Spretig svart lugg, svart skinnjacka och vaken blick. Han nafsar inte efter mina vader men han hugger hungrigt efter information som jag kastar efter honom.

Jag tänkte att han skulle kunna dresseras till att uppföra sig precis som jag vill.


Men det var innan han såg ett årsgammalt foto på mig och utbrast:


"Det måste vara skönt att inte längre se ut som Maud Olofsson"
Djävligt vassa tänder på den tigerungen!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Aj! Passa dig för den tigern, och att han inte kör med härskartekniker...

/C

Comvidare sa...

Nej då! Ingen risk. Han saknade bara livserfarenhet nog att fatta vad han sa. Därför blev det mest komiskt. Jag svalde mitt skratt innan det smet ut ur min mun. *gulp*

Pseudonaja sa...

Han vet att slänga komplimanger omkring sig. :-)

Vardagslyx... sa...

En timme sen jag läste.... skrattar ff högt! Den killen kan bli nyttig för dig!

Anonym sa...

HAHA!!! Världens bästa kommentar någonsin! Håller med tidigare kommentarer - man möter bara det man behöver möta... ;-)

E sa...

Men herre guuuud, Vad ska man säga!!

Anonym sa...

Hehe..du hittade iaf en ovanligt fräsch bild på Maud ;)