LIVET OCH LITE TILL

tisdag 30 december 2008

.hej, mitt namn är avundsjuka!

Jag har ett dåligt samvete som gäst över nyår. Det dåliga samvetet kommer att bo hos mig så länge som Hon med gott samvete äter sallad till lunch och grönsakssoppa till middag. När hon inte ser så gömmer jag halvfabrikaten längst in i frysen. ”Nej, jag har ingen som helst aning om hur den skräpmaten hamnade i min kyl!”

På nyårsafton slår sig det dåliga samvetet ner vid dukat bord. Då kommer även Hon som äter rättvist behandlad mat. När hon inte tittar kommer jag att gömma klunken ramlösa långt ner i halsen. ”Nej, jag skulle heller aldrig handla på Lidl!”


Men strax efter tolvslaget kommer det dåliga samvetet att presentera sig som sitt riktiga jag.

”Hej, mitt namn är avundsjuka!”

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, talande bild!

Men inte är väl du och jag avis på donnan till höger? :-)

Hoppas du får ett härligt 2009, fyllt av precis det du vill äta och dricka!

Anonym sa...

Gott Nytt år kära comvidare! Ser fram emot nya inlägg 2009. Det har blivit en del skratt under året samt en hel del tankeväckande inlägg. Tack för det!
Kram m

Theresia sa...

Ha, ha är jag så där odrägligt präktig och PK? Jessica - oavsett om du dricker Ramlösa eller inte så är du min idol!