LIVET OCH LITE TILL

torsdag 18 december 2008

.min dejtingcoach på fem år.

Som det goda mamma jag är (se inlägg nedan) så är det viktigt för mig att min dotter får en näringsrik och välbalanserad middag. Jag tar hjälp av Frasses. Fast den lilla salladsbit de la på hennes hamburgare petade hon bort. Och så var hon så törstig att hon fick påfyllning av läsken.

Hur som helst.

Våra middagar på restauranger (och hamburgerbarer tydligen också) är mina favoritstunder med henne. Dialogen mellan oss är helt öppen. Så även denna gång. E informerade mig om att hon ville ha en styvpappa. Och hur ska han vara då, frågade jag? Liksom korthårig och så snygg att du vill pussa honom. Och krama honom.

Tydligen bor han i ett hus "i stan" också.

Men sen tystnade hon.

Funderade.

Och sa hon att hon kunde minsann inte veta vem jag ville ha.


Då bytte vi ämne och pratade om hundvalpar istället.

1 kommentar:

Tesa sa...

Det är ju iofs väldigt omtänksamt av henne att hon låter dig välja! :)