LIVET OCH LITE TILL

fredag 12 december 2008

.lunch i fantasiernas land

Det är fredag och i kollegans ögon skymtar jag en glimt av helgstämning. Av anledningar som jag bara anar mig till så törs han fortfarande inte kliva in på mitt kontor. Han stannar i dörröppningen och söker kontakt.

Lunch, frågar jag.


För sent upptäcker jag att jag är hans älskarinna. Bekanta till honom följer min kropp från topp till tå med blicken. Och jag kan inte undgå att se att glimten i kollegans ögon nu ser ut som ett par vinglas senare. Han sträcker på sig och njuter av avundsjuka blickar.

Hon är min tjej, skämtar han med byggherren.

Jag fnissar som ett smycke ska göra innan jag hämtar mig.

Nej, det är han som är min kille.

Och vips är jag ett ännu hetare byte.

Fan.



Gifta femtioåringar är inte precis min målgrupp….

Inga kommentarer: