LIVET OCH LITE TILL

onsdag 3 december 2008

.jag känner minsann igen en risk när jag ser den!

På besök är 20 män med krypande hårfäste och nötta skjortor. Män som skummar förbi texten under rubriken ”vegetariskt”. Män som har höga skratt och ryggdunkar.

Vi ska lära dem se riskerna på arbetsplatsen. När jag serverar kaffet från en pumptermos som läcker så ser jag djupa ärr i pannor, dagsfärska sår över tummarna och ryggar som böjer sig för ryggskott.

När jag spiller kokande kaffe på en utsträckt hand ligger den orörligt kvar. Ingen fara säger han, jag jobbar på smältverk. Det där var bara roligt!


Hitta risker?

Hm!




Jag tror föreläsaren har fått något att bita i.




4 kommentarer:

Lady Stalker sa...

Ja, det var en utmaning! Får vi veta hur det gick? :-)

E sa...

härlig text.."krypande hårfäste och nötta skjortor".
Håller med Lady Stalker, får vi veta hur det gick. Hoppas du sover gott för jag komihåg att plocka ut skånskan idag=)

E sa...

fats du får nog komma ner här snart så ska du bli varse att jag inte pratar alls mycket skånska om man jämför. Bara lite lagom.

Comvidare sa...

Jag vet inget mer än om framgången i kursen. Men jag hittade en man utan fingrar på högerhanden. Gamla ärr dock. Kanske lyckas vi övertala honom att skona fingrarna på vänsterhanden. Det är mitt mål!