LIVET OCH LITE TILL

tisdag 9 december 2008

.den där roliga syrran!

Hittade den här texten på syrrans blogg. Jag skrattade. Och rev av en fis.

Som en hel karl!
Min syster må ha en
pung, men när krutdimman lägger sig över lokalen och jag vadar fram bland tomhylsorna som ligger utspridda över golvet så gör jag det med kraftfulla manliga steg. Pipan är brännhet och tavlorna är sönderskjutna. Jag hölstrar och betraktar förödelsen med ett nöjt flin i ansiktet. När jag senare på kvällen snyter krutrester ur näsan konstaterar jag att mina cojones både är större än syrrans, och betydligt hårigare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Bugar och bockar!

Själv tycker jag att det är du som är den roliga systern!!

Anonym sa...

... på min ära... en slumrande författare som jag önskar vaknar upp i en ljuv dröm av mer skrivande, skapande och ordfnulande... Well done! /Lena