LIVET OCH LITE TILL

söndag 13 september 2009

.var tryggheten finns

När jag är trygg behöver jag inte gömma mitt ansikte bakom lager av påkostad skönhet. Det var inte en sådan dag igår. Ögonen var sotade och munnen markerad. Kläderna bjöd in fantasier.

Allt som mina tankar brottades med under dagen slutade i val där jag hamnade utanför. Hopplösheten brände bakom ögonlocken. Jag suktade efter tillfällig lindring.

Och nog fick jag blickar som godkände min fasad.

Men det var med näsan begravd i värmen hos honom som tryggheten fanns.

2 kommentarer:

Ebba G sa...

Harkel. Humm. tror du inte att tryggheten finns inuti dig själv egentligen? Om du rotar runt lite?
För om den ligger i någon annan har man liksom ingen frihet kvar. Även om det är helskönt att dela tryggheten med någon som också har sin trygghet inuti.
harkel.hum
kram.
/Ebba

Comvidare sa...

Ja, det var nog lite öppet mål det där.