LIVET OCH LITE TILL

tisdag 8 december 2009

.en award förklädd till en utmaning

Vi som bloggat länge minns utmaningarna. De piskande förmaningarna om att svara på en oändig rad frågor om allt från frukostvanor till favoritfärg. Jobbiga att göra, och sju resor värre att läsa.

Nu har jag förärats en hedersutmärkelse för att jag bloggar bra och är kvinna. Sånt måste man buga och bocka för. Tack E (kolla in på hennes blogg, hon skriver inte ofta men när hon gör det så är det grymt bra)!


Nu är det ju som bekant så att medaljen har en baksida också. Jag måste plåga er med en lista om Me, Myself and I.

(jag väljer att räkna ner så att ni bättre ska veta hur långt det är kvar av eländet)

10. När jag var liten var jag snabb som vinden. Eller i mer mätbara enheter för er matematiker, i sexan var jag snabbast i hela skolan. Både bland killarna och tjejerna. Jorusåatt.

9. Jag är gruvligt svårstartad på morgonen. Får jag överhuvudtaget något gjort innan fikat har Gud klivit ner från sin himmel och använder mig som en marinettdocka.

8. Jag går aldrig och lägger mig på kvällarna, men upptäcker jag att jag ändå ligger i sängen så är det för att jag blivit uttråkad och inte kan komma på nåt annat att göra.

7. Om jag hade någon kontroll över min kropp och mina preferenser så skulle jag vara flata. Lätt.
6. Jag har sålt smör i småland.

5. Jag sjunger med i alla sånger, fast gör mig sällan besväret att lära mig texterna. "I've got my first real sex-dream"

4. Roar dottern med att berätta om alla gånger jag gjort bort mig. Hon tröttnar aldrig. Denna är hennes all-time-favorite. Jag lutar mer åt denna.

3. Jag är rädd för ormar och saker som hoppar fram ur mörker. Men mest av allt är jag rädd för att vara i vägen.

2. En bra actionrulle måste innehålla minst en dödscool brudfan som ger en hög med karlar däng, enligt min åsikt.

1. Jag äter inte banan. Och kan i ärlighetens namn inte förstå varför någon gör det. Ett slibbrigt kladdande som avslutas med dålig andedräkt. Som en avsugning ungefär.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Äh, men! Nu kommer jag ju aldrig mer kunna äta banan! Och jag som älskar (älskade) det...

Raggoparden sa...

Hahaha!
Undrar ju vad fan du gör med din banan ;)