LIVET OCH LITE TILL

söndag 13 december 2009

.mobbingoffret

Minns ni (eller förstod ni) att jag var en mobbare under grundskolan. En pojke fick alltför mycket negativ uppmärksamhet och även om jag inte var den mest aktiva så hade jag lyckats säga något som högg och lämnade 15-åriga ärr kvar. Frågorna jag fick häromdagen var fyllda av varför. Jag kunde inte svara, bara anta. Äcklig hade jag sagt då och jag gissar att det var hygienen jag syftade på.

Men nu undrar jag. Personen i fråga vill nämligen veta min BH-storlek. Och han är väldigt nyfiken på hur mitt sexliv ser ut.

Det äckliga kanske inte handlade om deodorant ändå...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Låter ju hur skumt som helst.

Ebba G sa...

om någon frågar om sexliv och bh... utan att man känner varandra är det något som är galet. och kanske har det alltid varit det... men man får ju inte mobba någon ändå, oavsett galenskap. Antar att någon vuxen borde satt stopp för både mobbing och galenskap.

Comvidare sa...

Nej, mobbing är alltid fruktansvärt. Men jag är nog benägen att lägga ganska mycket skuld på de frånvarande vuxna i det här fallet. Låter man barn uppfostra barn så blir det nog alltid lite "flugornas herre" över det. Det fanns ingen där som satte stopp, visade var gränsen gick och hur man skulle lösa konflikter på ett bra sätt.

Det mår jag särskilt illa över när jag tänker tillbaka.

Vardagslyx... sa...

Oj.... vilken otippad fråga!

Anonym sa...

Hmmm, nu börjar det bli lite obehagligt...

/C

byns enda Blondin sa...

Helt klart Varning På Stan !! dags att låsa dörren och kika snett bakåt framåt uppåt ... vad rör sig i ett sådant huvud?