LIVET OCH LITE TILL

söndag 6 december 2009

.knullrufsig blick utan att ha knullat

Med famnen fullt av sånt jag hittat på affären och inte kunnat motstå, ramlar jag in över tröskeln till en nyinflyttad. Rundvandringen är knappt avklarad när det ringer på dörren. Utanför står hon som han bodde med tills för någon vecka sedan.

Med ord inbakade i panik vill hon veta om vi legat med varandra.

Det har vi inte, men det hjälper såklart inte att jag säger det. Och när jag sneglar på honom så har han en skyldig knullrufsig blick. Det hjälper inte heller. Inte är det så konstigt att hon förhör sig på min historia och letar efter någon att lägga skulden på. Men rätt olustigt är det så jag åker hem.

Väl hemma upptäcker jag att alla godsakerna är kvar på köksbänken på andra sidan stan.

Ingen bra kväll.

4 kommentarer:

E sa...

Fan va taskigt att inte ha hunnit knulla men ändå dragit på sig knullrufsig blick.... snacka om för tidig..., eller...ja, för tidig hemgång.

Comvidare sa...

Hahah! E, du är då alltid lika fyndig.

Anonym sa...

äsch då! vad tokigt det kan bli :)

Tesa sa...

Undrar på vilket vis hon trodde hennes liv skulle bli bättre av dylik vetskap. Vad hade hänt om han/du sagt ja?
En dag händer det ju... ja, för honom iaf är bäst att tillägga då jag inte vet vilket förhållande ni har ;)