LIVET OCH LITE TILL

torsdag 17 december 2009

.mat som skräms

Jag är rädd för gammal mat. Man kan jaga mig runt lägenheten med ett paket mjölk som börjar närma sig bäst-före-datum. Och ser jag en bit ost som fått färg, så måste jag inte bara slänga osten, utan även allt som står intill.

Gamla matlådor är ren skräck. Hittade en i kylskåpet på jobbet idag. Visste instinktivt att innehållet skulle äckla mig, men likt förbannat så måste jag titta ner i lådan med samma tvångsmässiga tanke som gör att man tittar på olyckor vid vägkanten och bajset i toaletten. Naturligtvis mådde jag illa och fick svälja flera gånger för att hindra magen att vända sig ut och in.

Allt detta vet jag. Men likt en dåre utan självinsikt så gör jag detta precis innan jag ska äta en annan låda mat, förvirrande lik den jag nyss slängt.

5 kommentarer:

Ebba G sa...

Du kanske sysslar med fobiträning... utan att du ens tänker på det.
Fick du i dig maten?

Comvidare sa...

Åh, det är kanske det jag gör. Men min pedagogik är nog inte så bra för jag blir räddare och räddare.

Och nej, jag fick bara i mig några tuggor.

Ebba G sa...

Är du överviktig? I så fall kanske du ska ta dig en titt i andras gamla matlådor varenda dag??

Comvidare sa...

GI, LCHF och Viktväktarna släng er i väggen!

Cecilia N sa...

Fast jag som sett comvidare tycker inte att metoden är att rekommendera. Det verkar finnas lagomt många kilon där.