LIVET OCH LITE TILL

tisdag 15 december 2009

.sofflös soffliggare

Det är ett faktum att jag är dålig på att komma i säng på kvällarna. Nu är det Stieg Larsson som håller mig uppe. Jag kan bara inte lägga i från mig boken som alla andra redan läst och sett filmatiseringen av.

Bristen på sömn gör att knarrande stolar och nedsuttna dynor i lunchrummet känns som vaggande hängmattor, och ögonlocken klipper i takt med vaggandet. Fast det går såklart inte att somna. Träsmaken fyller hela munhålan och träflisor sticker i ögonen.

Det här kontoret behöver en soffa så att jag kan fortsätta njuta av mitt nya trogna sällskap nätterna igenom.

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Antingen så ljuger du eller så räknar du inte med mig. *snyft!* ;-)
Jag har varken läst böckerna eller sett filmerna.
Sov istället människa.

Comvidare sa...

Förlåt! Det var inte meningen att glömma bort dig. *tröstar*

(ljuger gör jag aldrig, har inget pokerface)

Cecilia N sa...

Ursäkten godtas! :-)

Anonym sa...

Vad roligt att du tycker om den första! Vänta tills du är på den tredje (som du inte lånade på pocket)! Du kommer läsa tills du får träningsvärk i armarna! ;) /Sara

Comvidare sa...

Ettan kom,
tvåan kom,
trean kommer så småningom!