LIVET OCH LITE TILL

lördag 12 december 2009

.byns egna octomom

Hur många barn är de nu de har, tänker jag och ser hur hon lyfter upp en som nästan inte kan gå i famnen. Väl på plats balanserar den lille på sitt småsyskon som fortfarande ligger i tryggt förvar i magen nån månad till.

Det går inte att beskriva hur trött mamman ser ut.

Däremot så finner jag ord när jag ser en bubblande och skrattande pappa till barnen berätta om sitt jobb i ett annat land.

Han är tydligen borta långa peroider, men sina äktenskapliga plikter hinner han visst med.

5 kommentarer:

E sa...

jag älskar dej =)

Anonym sa...

Vilka ord fann du till honom då?
Och vad var responsen? Nyfiken...

/C

Comvidare sa...

Ojdå, så söt du var vid den tiden på morgonen E! Jag rodnar klädsamt av uppmärksamheten.

Och C, jag sa inget högt utan morrade bitska kommentarer i mitt huvud. Jag ville inte genera sällskapet jag satt med. Honom däremot ville jag genera hur mycket som helst.

Vardagslyx... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagslyx... sa...

Men oj. Vilket inlägg. Hon super mamma och han svinet. Han har tydligen gjort alla barn på egen hand....