LIVET OCH LITE TILL

måndag 14 december 2009

.mitt hårs nya bästis!

Impulsen styrde mig till den lilla salongen där saxen lever ett drägligt liv med behagliga arbetstider. Kaffekopparna fick jobba mer, för människor landade i soffan och pratade bort några minuter innan de försvann ut i kylan igen med varmt kaffe i magen. Mig satte han i stolen och gav mig oceaner av tid.

Han bökade med min frisyr, lade huvudet på sned och berättade för mig om mitt hårs personlighet. Sen tystnade han, tog ett steg tillbaka och utbrast segervisst att bitarna föll på plats.

Håret fick en annan nyans medans skvaller konsumerades. Och sedan väcktes saxen till liv. Men den fick göra långa pauser när munnen krävde all uppmärksamhet. Bakåtlutad i stolen försökte jag visualisera de ocean av tid som rann förbi.

Men aldrig har kalufsen fått så mycket odelad uppmärksamhet.

De är redan bästisar, mitt hår och han!

6 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Stämmer det att du har hög lugg och lyssnar på indie?


;)

Anonym sa...

hihihi, nu skrattar jag åt pseudonajas kommentar. Hög lugg och indie känns inte riiiiktigt som comvidare :)

men jag är grymt sugen på att se den där fantastiska kalufsen!

och vad är det för frisör du har hittat? Min frisör är i senegal.

Comvidare sa...

Pseudonaja har träffat mig, han borde veta bättre!

Men, men, man vet aldrig vilka galenskaper som kan hända när man bor så här ensligt...

Kalufsen ser för övrigt ut som den brukar, för inte heller idag har någon noterat min extreme makeover.

Clipp-Er hittade jag. En upplevelse långt från salongerna med tonårstjejerna.

Pseudonaja sa...

Jag skyller allt på Stationsvakt. Det var ju han som sa att alla norrlänningar har hög lugg och lyssnar på indie.

Anonym sa...

Jag kände direkt igen vilken frisör du menar... Finns bara EN som honom, han är fantastisk! Kan passa på att tipsa dig om att kika in hos hans "affärs-sambo" och göra en rent underbar ansiktsbehandling hos min gamla gudmor!

Comvidare sa...

@pseudonaja: Det hade jag totalt förträngt. Vad snällt att du dammade av den gamla förolämpningen och ställde fram den i ljuset igen så här lagom till jul! Gulligt av dig. Verkligen.

@vildvittran: Är det din frisör också? Du har varit misstänkt snygg i håret. Bitarna faller på plast. Angående tipset så har jag prövat, men jag behöver en större plånbok för att göra det till en regelbunden vana.