LIVET OCH LITE TILL

onsdag 11 mars 2009

.min äckliga gamla matlåda

Hittade en gammal matlåda med en bit lasagne i kylskåpet. Herreguuuud så äckligt. Hade jag inte slängt den? När hade jag med mig den? Inte förra veckan ialla fall. Kanske veckan innan?

Bäst att slänga innan kollegorna börjar leta efter ruttna lik. Och bäst att ta ett djupt andetag när lasagneklumpen åker i soptunnan. Diskar ur plastlådan i kokande hett vatten. Blir en kompletterande tur i diskmaskinen när jag kommer hem. Urk så äckligt.

Sådärja, nu får min låda med fräsch sallad plats.

Lunch!

Kollega letar efter sin matlåda i kylskåpet.

Börjar ana oråd, gör man.

Hur såg lådan ut?

Oooops!

Inte var det väl lasagne i den?

Jasså det var det!

Alltså.

Du vet!

Jag råkade slänga din mat!

Jag trodde....

Ehh...

Jag dööör!

Förlåt!

Jag är så...alltså....förlåt!

Kan vi kanske glömma den här lilla historien?

Nehepp, inte det! Varför ser du så njutningsfullt hämdlysten ut?

Alltså, det var inte mening.....kan du förlå...




Du kan få halva min sallad!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Den var bra

Vardagslyx... sa...

Ljuvligt.....LJUVLIGT!!

Anonym sa...

Oups! :)