LIVET OCH LITE TILL

tisdag 3 mars 2009

.tomma hot blir till verklighet

Om jag hade vetat vad som låg i kuvertet hade jag inte bugat för det. Nej, då hade jag låtit det ligga och med flit torkat av mig den smutsgråa snön som fastnat under skon på det vita pappret.

Kuvertets innehåll fick kroppen att gå i försvar. Tre, fyra ord var allt som behövdes för att skräcken skulle riva tag i magen och darrande händer skulle riva kuvertets innehåll itu. Jag blundade och hittade luft långt ner i magen. Lade bitarna intill varandra och svalde de ord som rann ner i min strupe likt taggtråd.


Tomma hot blir till verklighet.


12 kommentarer:

Mrs Li sa...

Hjärtat! Vad det låter förskräckligt jobbigt!
Varm kram

Anonym sa...

På nåt sätt anar jag vad det handlar om. Skickar en varm kram till dig vännen!

E sa...

Jag anar också vad det handlar om , och jag känner med dej!
Tänker på dej, Kramar

Vardagslyx... sa...

Å din stackare!! Men gumman vi finns här och det här ordnar sig!! DU ÄR BÄST!!

Anonym sa...

Du ÄR underbar! Du ÄR bäst! Vi tänker på dig! Kram S

Pseudonaja sa...

Jag antar att du inte var helt oförberedd, men det måste ändå vara hemskt.
Vill du prata så finns jag här. *kram*

Anonym sa...

KRAM!
/Emma

Comvidare sa...

Oj, vilken stöd! Jag får ont i hjärtat när jag läser era ord. Men det är inte fråga om att vara bäst, eller ens bra. Det handlar om ödmjukhet inför förändringar och varsamhet om små hjärtan.

Nu tycker vi olika.

Och ett litet hjärta slår snabbare än det förtjänar.

I natt kommer jag att sova på spikar.

Anonym sa...

Fy sjutton vad tröttsamt. Den som kommer att påverkas mest är den som förtjänar det minst. Så himla onödigt!! Man blir ledsen av att höra det. /C

Anonym sa...

Låter tungt! Skickar lite styrka för att du skall orka möta även denna utmaning i livet och för att du i din tur skall orka dela med dig av dina krafter till henne som jag gisar kommer att behöva det... Stor kram!
/Theresia

Anonym sa...

Skickar stor kärlek till er båda
m

Anonym sa...

Kram!