LIVET OCH LITE TILL

måndag 30 november 2009

.mina konkurrerande behov

Träningen var precis så svettig som jag hade hoppats på. Dessvärre ser jag fortfarande obarmhärtigt töntig ut när jag försöker sparras mot min egen spegelbild. Tjejerna som gapar och skriker längst fram ser som tagna från en actionfilm. Men det väl därför de står där framme och jag bakom en tant i 70-årsåldern.

Väl hemma ställs jag inför den största utmaningen av alla – mina konkurrerande behov.



  • Jag är svettig och hal som en ål,

  • hungrig som ett pensionärspar i en gratisbuffé,

  • lider av svårartad bloggabstinens,

  • och trollbunden av nyfikenhet om vem som gjorde att telefonen pep.

Med dessa punkter avverkade är jag om möjligt ännu svettigare och den galna blicken ett snäpp mer insane…

Inga kommentarer: